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[BNI 121] 노량진 수산시장 가는 길

중소기업지원센터/BNI 마케팅

by blackkiwi 2022. 6. 5. 20:40

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안녕하세요? 

오늘은 BNI 시너지챕터 121활성화를 위한 팀 미션의 날입니다.

성장팀과 멘토링팀이 함께 노량진 수산시장에서 뭉쳤습니다.

노량진 수산시장 가는 길

노량진 수산시장 가는 길은 지하철을 이용할 경우 9호선 노량진역 7번출구에서 나오면 노량진 수산시장 횟집 가는 길 안내표지판을 볼 수 있습니다. 지하 공간을 따라가면 수산시장이 나옵니다.

자동차로 갈 경우는 서울 동작구 노들로 674 노량진수산물도매시장 (02-2254-8000)  주소를 입력하면 되고, 무인정산 시스템을 운영 중이므로, 노량진 수산시장을 나가기 전 사전 무인 정산기에서 정산해야 합니다.

주차 할인권은 물품 구입처 및 식당에서 1매당 1천원 정산 가능합니다.

모듬회도 뜨고 산낙지 멍게 등 푸짐한 한상을 준비했습니다.

주문 후 식당으로 자리를 옮겨 자유롭게 121을 진행했습니다!

 

컴퓨터 업종을 대표하는 김00 대표님의 주선으로 2층 활어 2-60호에서 회를 주문했습니다.

광어 우럭 등 싱싱한 횟감을 쌈장을 얹고 상추에 싸서 입안 한가득 오물오물 먹었습니다.

살이 탱탱하고 고소하니 씹히는 맛이 좋습니다.

살아서 꿈틀거리는 산낙지도 참기름 장에 찍어 한 입 먹었습니다. 

 

무엇보다 백미는 화기애애한 분위 속에서 BNI 멤버들 간에 자유롭게 질문을 주고받으며 121을 진행했습니다.

상대 대표님의 핵심 역량을 파악하고 위클리 발표 시 좋은 팁을 주기도 하고요.

 

BNI 시너지 챕터 파이팅!

 

BNI 시너지챕터 121 후기


 

아래는 효과적인 121을 위한 7가지 팁입니다.

To be effective, follow these 7 tips for effective One-to-Ones:

1. Schedule an initial one-to-one with everyone in our chapter as soon as possible,

2. A One-to-One needs to be both structured and social. The more you can find overlapping areas of professional and personal interest, the more successful your One-to-One is going to be.

3. If you ask someone for a One-to-One, then the focus of your meeting is the other person, not you. You ask in order to learn how to give referrals to that other person, not how to get them. It’s Giver before Gain. You may have time in your One-to-One meeting to switch roles and focus on you, but if that doesn’t happen, it’s still a successful One-to-One. Of course, if someone asks you for a One-to-One, then you’re in the spotlight. If nobody asks you, you may want to look at how you’re interacting with other Chapter members.

4. Distribute your GAINS worksheet, or GAINS Profile. GAINS is an acronym for Goals, Accomplishments, Interests, Networks, and Skills. If you use this as a structure for your discussion, you’ll find the most valuable, and useful information about your fellow BNI member. This may surprise you, but the GAINS profile can also be incredibly useful in ANY business interview situation: a new employee, a new client, or a new vendor. You want to end each One-to-One with a clearer picture of how you can bring good referrals to the other member.

5. End each One-to-One with a commitment.  This may be to refer someone to the person you had a One-to-One with, or it may be to follow up with another One-to-One meeting to find out more about your BNI partner before attempting to make a good referral, or to focus on you and your business needs.  It doesn’t matter what you’re going to do, just make sure that you’re going to do something as a result of your meeting. If you don’t come away with an action plan, did you really accomplish anything, or were you just socializing?  

6. Always remember that a One-to-One is not a one-time deal.  You should go back and do another One-to-One with all members

7. Remain focused and prioritize your one-to-ones!

So, here’s a quick review:

HERE’S HOW YOU GIVE:

One-to-Ones build relationships, which builds trust.
If you ask for the One-to-One it’s about the other person; if they ask, it’s about you.
Use the GAINS Profile and the BNI One-to-One Planner, which we’ll talk about more in January.
Come up with an action plan at the end of every One-to-One.
Repeat One-to-Ones with all members to build deeper relationships
 

 

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